Earth CR France Spain UK

Ochrana motoru na LPG


Motory provozované na LPG nebo CNG nejsou chráněny před negativními účinky paliva tak jako je tomu v případě automobilového benzínu, který je plně aditivován. Problém je v tom, že benzín je kapalina, která se vstřikuje nad sací ventil motoru a může tedy být dopravním médiem aditiv v benzínu rozpuštěných, které zajišťují ochranu motoru. LPG i CNG se vpravují do motoru v plynné formě a tudíž zde není možná aditivace jako v případě benzínu. Proto se používají aditiva, která se do motoru dávkují samostatně a to formou kapaliny - vysoce vzlínavého oleje ve kterém jsou rozpuštěny účinné látky, které mají ochrannou funkci při provozu motoru zejména ve spalovacím prostoru. Kapaliny - aditiva, která zajišťují ochranu motoru na LPG jsou do motoru dodávány dákovacím zařízením buďto do sacího potrubí motoru, nebo přímo nad sací ventily motoru.

Elektronic Valve Protector Klasic kit 12

Unikátní elektronický systém dávkování aditiva pro motory na LPG /CNG ! Aplikace aditiva je prováděna prostřednictvím tlakové dávkovací jednotky do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze. Aditivum prochází přes plynové vstřikovače a je rovnoměrně rozdělováno do válců. Tento způsob aplikace poskytuje zároveň dvě velmi žádoucí funkce

- Aditivum prochází přes plynové vstřikovače, které zároveň čistí a maže - tato funkce je možná pouze s tímto vysokotlakým dávkováním. Vstřikovače jsou trvale čištěny a jejich pístky neběhají nasucho, ale jsou trvale mazány - nepoměrně delší životnost vstřikovačů, ale zejména jejich spolehlivost! Nedochází k jejich zalepování parafíny z LPG. Pozor! Existují však některé vstřikovače, kterým tento režim vyloženě nesvědčí. Víme o těchto: Magic FX, APIS, Blade. Je to dáno specifickou konstrukcí těchto vstřikovačů. Vstřikovače se sice nijak nepoškodí, ale nefungují správně.

- Aditivum je přesně dávkováno v celém rozsahu provozního režimu motoru v závislosti na délce vstřiku plynových vstřikovačů. Na rozdíl od konkurenčních podtlakových systémů třeba i elektronicky řízených, u kterých je aditivum nasávané podtlakem pouze při deceleraci (brždění motorem)a na volnoběh, u systému Elektronic Valve Protector je aditivum dodáváno ve všech pracovních režimech a vždy v odpovídající dávce. Tím je zajištěna nejen kvalitnější ochrana motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva mj. také tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní na rozdíl od podtlakových zařízení.

Systém poskytuje následující funkce

- Aditivum je dávkováno přesně a pouze v případě potřeby - při jízdě na benzín systém není aktivní.
- Nedochází k nadměrnému nebo naopak nedostatečnému dávkování.
- Konzistentní a přesné přizpůsobení dávky v celém spektru pracovního režimu motoru - aditivum je dávkováno přesně podle toho, jak pracují plynové vstřikovače - dlouhý vstřikovací čas znamená velkou dávku aditiva, krátký vstřikovací čas znamená malou dávku aditiva. Během CUT-OFF je dávkování zastaveno. Tím je zajištěna plnohodnotná ochrana například při dlouhodobé jízdě po dálnici kde klasický podtlakový systém paradoxně aditivum nedávkuje, neboť při zatíženém motoru není v sání motoru potřebný podtlak.
- Signalizace nízké hladiny aditiva s možností automatického přepnutí do benzínu při úplném vypotřebování aditiva (nemusí být aktivováno).
- Dvojí účinek aditiva aplikovaného přes vstřikovací ventily plynu - ochrana a čistota vstřikovačů plynu a ochrana ventilů a ventilových sedel motoru.
- Možnost použití libovolného aditiva, které lze jednoduše doplňovat.
- Přesné a konečné seřízení bez nutnosti "kontroly každou chvíli" díky digitálnímu řízení a dávkování krokovým čerpadlem vytvářejícím tlak až 5 bar.
- Snadná montáž.
- Díky použití vysoce kvalitních a odolných materiálů a jejich špičkovému zpracování je systém dlouhodobě bezporuchový a spolehlivý.
- Tlakovou jednotkou je možné aplikovat libovolná aditiva dostupná na trhu s aditivy pro ochranu ventilů a ventilových sedel motorů provozovaných na LPG jako jsou GasLube, JLM, V-Lube,FLASH LUBE apod.

Technická data

- Napájecí napětí 12V = (10-15V)
- Odběr proudu v klidu cca 30mA /6A při aplikaci dávky
- Maximální tlak pumpy 5 Bar
- Objem jedné dávky pumpy 50 micro l aditiva
- Maximální dávkování 180 ml/hod
- Hmotnost 450g
- Rozměry  100x70x40 mm
- Rozsah pracovní teploty -20/+85°C
- Stupeň krytí IP54
- Materiál gumové těsnění a spoje VITON/ elastomer s vysokou teplotní odolností a stálostí včetně odolnosti proti účinkům olejů, benzínů a rozpouštědel.
- Pro nastavení systému ve vozidle je nutný komunikační interface, systém lze také nastavit povely pomocí dotykové plošky a blikající led diody (viz orig. návod). Je to ale poměrně "krkolomný" proces.
- Výrobci aditiv  tento systém doporučují a prodávají jako nejlepší volbu pro dávkování do motorů.
- Testováno německým TÜV Nord
- Doporučuje a používá pod svou značkou:  V- LUBE   a  GasLube německá firma ECR
- Dovozce do ČR: GasInsight .s r.o